A centrum ernyőszervezetként működik, ami azt jelenti, hogy már a kezdetek óta közösen gondolkodik más társulásokkal, így a Könyvtárostanárok Egyesületével, a Magyartanárok Egyesületével és a Károli Gáspár Református Egyetemmel. A Magyar Gyerekkönyv Fórum szakembereivel együtt pedig kidolgozták és létrehozták a pedagógusoknak szánt, Vadlazac című műhelysorozat első, felsősök és középiskolások pedagógusait célzó szériáját. Ennek eddigi tesztüzeme olyannyira sikeres volt, hogy az egyes alkalmak alapján létrehozott harmincórás képzési anyag akkreditációja már folyamatban van, a második, a kisebbek nevelőinek szóló sorozatot pedig országszerte más-más intézmények kívánják vendégül látni.
„A pedagógusok felelőssége óriási abban, milyen szövegek, könyvek jutnak el a gyerekekhez. A rengeteg adminisztrációs kötelezettségük és az anyagi helyzetük miatt viszont egyre kevesebb az idejük, lehetőségük önmaguk fejlesztésére, az olvasásra. Ezért mi a Vadlazaccal komplex programokat kínálunk nekik, konkrét szerzőket és műveket, hozzá módszertant is ajánlunk, mindezt elméleti alapozással” – mondja Harmath Artemisz. Ezek az alkalmak mindig két modulból állnak, a szakértői előadásokat workshopok követik, ahol azon melegében kipróbálhatók a különféle módszertanok. A lényeg mindkét résznél a szemléletesség és az élményközpontúság, a különböző területek egymást erősítő összekapcsolása és mindezekben az összművészeti és az irodalomtudományos szemlélet érvényesítése. A Vadlazac második pilotsorozata például a nullaévestől ötödik osztályig tanító pedagógusoknak szólt, az olvasásra nevelés átfogó témáját pedig olyan társfogalmakkal kötötték össze, mint a mozgás, a játék és a zene. Így mutatkozott be például a Gróh Ilona kifejlesztette Ringató program, tartott előadást és foglalkozást bábművész, rámutatva arra az óriási hiányra, hogy az alsófokú oktatásból milyen mértékben kikopott az átélhető akció, a performansz. Egy másik alkalommal pedig Bajzáth Mária mesepedagógus sok más mellett a saját kutatásának döbbenetes eredményéről beszélt, miszerint a gyakorló óvónők átlagosan három mesét tudnak fejből. Ezért az IGYIC távlati tervei közt hangsúlyosan szerepel szelektált könyvcsomagok összeállítása és eljuttatása az ország minden óvodájába.
A gyerekeket behúzni a könyvek világába a kortárs művek révén könnyebben sikerülhet”